RDS devine din ce in ce mai enervant


De curand m-am trezit intr-o samabata dimineata fara internet, fara cablu TV si fara telefon fix. Motivul ? Toate sunt furnizate de aceeasi firma, RDS/RCS, si care se pare ca a avut ceva probleme tehnice in zona (la 10 minute dupa ce au picat toate astea s-a dus si curentul electric).

Problemele s-au remediat insa, punct din care incep problemele mele. De atunci am inceput sa observ o calitatefoartea proasta a conexiunii la internet. Primul lucru, m-am uitat pe statisticile router-ului si am vazut ca acesta muncea din greu, cu procesorul undeva pe la 100%, si incapapil sa mai raspunda la comenzi, decat daca ii scoteam cablul de WAN (care vine de la RDS) …Surpriza!!!!

Am refacut setarile router-ului si am incercat din nou, sperand sa fi gresit eu ceva din toate experiementele mele. Dar nimic!

Am trecut pe legatura directa, renuntant la confortul de a avea propria retea fara fir, si m-am legat direct in priza lor. Surpizele au continuat sa apara! Calculatorul muncea non stop si traficul de retea era mai tot timpul undeva pe la 50%, independent de faptul ca nu aveam nici o aplicatie conectata la internet. Am pus un analizor de pachete si surpiza mi-a fost sa gasesc milioane de pachete ARP care veneau din reteau RDS.

Intr-un final, mi-am facut timp si curaj sa infrunt departamentul se suport. Le-am prezentat problema si desi am vorbit consecutiv cu 3 (trei) persoane, toate imi spuneau ca atat timp cat imi merge conexiunea (se leaga) sunt acoperiti si nu pot deschide o sesizare, pe motiv ca ar fi urmariti (probabil au o metrica care premiaza cel mai rezistent angajat la incercarile clientilor de a face sesizari, la care sunt obligati prin lege sa raspunda).

Ultimul onorabil reprezentant (primu la fost cel mai jalnic) mi-a spus ca imi deschide un ticket (a se citit sesizare). Intre timp si-a adus aminte sa imi spuna sa imi dezactivez protocolul TCP/IP al placii mele de retea. Dupa ce i-am confrimat ca merge mai bine, mi-a zis ca nu imi mai poate deschide o sesizare, pentru ca imi merge🙂 …WOW ..ce surpiza ..la fel ca primii doi.

Intrebat fiind de ce trebuie sa imi schimb eu calculatorul dupa reteaua lor mi s-a raspuns ca nu imi cere asta, dar imi cere sa il las asa macar 24 ore🙂

De ce trebuie sa imi dezactivez eu protocolul TCP/IP pe masina mea ? De ce nu pot folosi un router pentru a ma lega la RDS ? De ce nu pot deschide o sesizare cu privire la un flood venit din reteaua lor ?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etichete: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 comentarii pe “RDS devine din ce in ce mai enervant”

  1. Ovidiu Says:

    Cel mai probabil ca router-ul din capul celalalt al firului a luat-o razna. Afla-i IP-ul sau mac-ul si zi-le la suport ca te floodeaza si sa-l filtreze. O sa-ti schimbe initial IP-ul (si asta are ceva sanse sa rezolve problema) si o sa deschida un ticket catre cineva competent, care o sa-si dea seama ca-i o masina de-a lor si o sa-i dea un reboot🙂

    Experimental am constatat ca problemele cu RDS se rezolva foarte bine in 99% din cazuri scotand din priza tot si asteptand un pic peste jumatate de ora (mai exact 42 de minute cat dureaza un episod de serial). Orice apel la suport intarzie rezolvarea tot cu 42 de minute.

    Nu, nu glumesc.

    • Calin Says:

      Eu am renuntat demult timp la RDS si am trecut la Romtelecom. Vreau sa spun ca nu se compara ca si viteza si trafic cu RDS. Sunt cu mult peste. Cu toate ca pretul este un pic mai mare la Romtelecom se merita.


Lasă un răspuns

