Finlanda, drepturi cetatenesti si accesul rapid la Internet


Care e una dintre tarile cu cel mai inalt nivel de trai din Europa?

Care e una dintre tarile cu cel mai bun invatamant din Europa?

Care e una dintre tarile cu cel mai bun sistem sanitar din Europa?

Raspunsul la toate poate fi Finlanda. Pare o tara minunata in care sa emigrezi, acum ca tot aud in stanga si in dreapta ideea asta. Nu pot sa zic ca imi e total straina ideea de emigrare, privind putin in jur la ceea ce se intampla in tara asta si la cum merg lucrurile.

Si, dupa ce ca e o tara asa de minunata, vor sa o faca si mai dezirabila. Cum ? Au pus prin lege ca si drept cetatenesc garantat accesul la Internet de mare viteza. Pentru inceput fiecare locuitor al Finlandei (sunt cam 5 326 314 ) va beneficia de o conexiune la internet de cel putin 1 Mbit/s. Nu e deloc rau avand in vedere ca e un drept minim garantat.

Partea interesanta este ca planul prevede ca pana in 2015 viteza la „internet pentru toata lumea” sa creasca pana la 100 Mbit/s🙂. Nu e rau deloc, si uite asa creste ea in ochii mei si in lista de posibile destinatii. As putea trece chiar si peste faptul ca limba finlandeza e printre cele mai greu de invatat din lume🙂.


Sursa: Stiri Finlandeze

Explore posts in the same categories: diverse

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 comentarii pe “Finlanda, drepturi cetatenesti si accesul rapid la Internet”

  1. ovidiusoft Says:

    Eu deja am inceput sa-mi fac bagajele😀

  2. Bogdan Nitz Says:

    Practic legea asta inseamna ca un ISP este obligat prin lege sa asigure minim 1 Mbps la orice adresa din tara. Cum si posta e obligata sa-ti aduca scrisori. Nu inseamna ca au net gratis etc.

  3. Ovidiu Says:

    Mai inseamna si ca ISP-ul nu are voie sa te limiteze la mai putin de 1 Mbit fara o decizie legala. Stii ce scrie in contractul meu de internet mobil? Trafic nelimitat 3g viteza 7,2 Mbit bla bla, si apoi in paranteze „daca depasesti 3 GB / luna, te limitam la 128 kbit.

  4. Lucian Says:

    Eu cred ca va fi gratuit. Fiind un drept cetatenesc, nu imi poate resterictiona accesul la el printr-o taxa sau ceva. Poate va fi oferit ca si servicu social de baza, sau ceva de genul, cam in aceeasi maniera ca si asistenta medicala primara.
    Ce este peste acel mega de baza poate va fi taxat. Eu asa inteleg ideea de drept cetatenesc. Oricum, pana in Iulie 2010 cand va intra in vigoare legea, vom afla cu siguranta mai multe.


Lasă un răspuns

