Lectia zilei – sa nu mergi la cumparaturi nedocumentat. Filtru de motorina pentru Dacia Logan 1.5 dCi, EURO 4.


La prima revizie, am fost la service si am intrebat daca pot veni cu piesele cumparate de mine, deoarece doream sa evit adaosurile nesimte pe care orice service si le pune la consumabile, si au spus ca nu e nici o problema. M-am documentat ce imi trebuie si am cumparat totul la un pret mai mult decat ok, comparativ cu ce as fi platit in service (filtru de aer, filtru de ulei si ulei Castrol, toate la 200 lei, comparativ cu 320 lei in service).

Dupa ce tot anul am umblat cu masina prin tara a venit si vremea celei de-a doua revizii. Invatat dupa prima, am purces la cumparaturi. Am ajuns la un magazin de piese auto si am cumparat ce stiam ca imi trebuie (filtre de aer, ulei si motorina, plus ulei). Singura necunoscuta noua era filtrul de motorina, pentru care am apelat la vanzatorul din magazin. M-a intrebat ce masina am si mi-a dat imediat un filtru. L-am intrebat daca e sigur ca acela e filtrul care trebuie si mi-a spus „cu siguranta, asta am vandut la toti cu masina ca a dumneavoastra”.

Toate bune pana am ajuns la service. Mecanicul m-a intrebat daca am piesele sau trebuie sa le scoata din depozit. I-am zis ca le am si mi-a spus ca filtrul de motorina nu e bun. Coincidenta face ca acel filtru ca fie cel mai scump, asa ca nu mi-a picat foarte bine. Mi-a explicat ca ce am eu e filtrul pentru motorul Euro 3, fabricat pana in noiembrie 2007, masina mea fiind fabricata in decembrie.
Oare vanzatorul ala nu prea sa imi ceara toate datele si sa imi dea un filtrul corect ?
Pentru cei interesati, pun mai jos pozele cu cele doua filtre, in speranta ca nu vor mai trece si altii prin aceleasi probleme, vorba aceea, „invata din greselile altora, ca nu traim suficient de mult sa le facem noi pe toate”.

Filtrul pentru modele Euro 4 are senzor de apa (un fir cu conector).

Filtrul pentru modele Euro 3 nu are senzor de apa (fara nici un fir).

Pret  115 lei, la Auto Marcu’s Grup pentru cel Euro 4

Pret aprox. 90 lei la un magazi de piese auto, cel Euro 3

Filtru Euro 3

Filtru motorina - Dacia Logan 1.5 dCi Euro3

Filtru motorina - Dacia Logan 1.5 dCi Euro3

Filtru Euro 4 (cel din dreapta, cilindric, Delphi, cel de origine)

Filtru motorina - Dacia Logan 1.5 dCi Euro4

Filtru motorina - Dacia Logan 1.5 dCi Euro4

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etichete: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 comentarii pe “Lectia zilei – sa nu mergi la cumparaturi nedocumentat. Filtru de motorina pentru Dacia Logan 1.5 dCi, EURO 4.”

  1. djcristi Says:

    ne poti spune si ce coduri sunt scrise pe ele sau pe cutii?

    • petronel Says:

      filtru de ulei nu este de EURO 4…DE EURO 4 este mannw79, acela este mann 78\3 benzina.Diferenta consta in supapa bay-pass la w79 este calibrata la 2bar-euro4–diesel–––W78\3-MANN–BENZINA-EURO-3 DIESEL.La milioane de km.

  2. Andrei Says:

    Hai sa comentez si eu dupa trei ani…
    Loganul meu este Euro 4, fabricat in 2008, si a venit cu filtru de euro 3😉


Lasă un răspuns

