Vom sti sa luptam?


Saptamana asta am vazut o stire care prevestea un dezastru climateric pentru Romania. Conform sursei citate, in 40 ani nu vom mai avea plaje si 3-4 orase mari vor fi sub ape.

Primul lucru care mi-a venit in minte a fost Olanda. Acea tara a reusit sa isi mareasca suprafata mutand efectiv marea, si folosind pamantul astfel eliberat. Din cate stiu eu, mai mult de jumate din suprafata tarii se afla sub nivelul marii, fiind protejata de un complex de diguri si pompe.

Acum 130 ani ne mandream ca noi, ca natie, romanii am reusit sa ne eliberam tara de sub dominatia Imperiului Otoman. Acum un alt inamic de prefigureaza. Unul de alta natura, avand forta de distrugere mult mai mare. In 1877 tara s-a mobilizat exemplar as putea zice, si a reusit sa sustina economic si uman razboiul de independenta. Acum e posibil sa fim nevoiti sa facem acelasi lucru.

Cum se va prezenta dusmanul de data asta ? Sub forma unor „stihii ale naturii”.  Din aceeasi categorie am avut pana acum inundatii, alunecari de teren si vijelii. Din toate confruntarile astea mici (cu inundatii, alunecari de teren si vijelii) am iesit pana acum invinsi si surpinsi, dar totusi fara pierderi majore.

Ca sa invingem efectele mult discutatei incalziri globale va trebui sa ne comportam mai bine decat am facut-o pana acum si nu vom avea nici o scuza in fata copiilor nostri pentru un esec.

Am primit o tara cand ne-am nascut, cred ca ar fi bine sa o dam mai departe cel putin la fel de intreaga cum am primit-o, daca nu si la fel de curata.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etichete:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Lasă un răspuns

