Cat de legati suntem de Europa?


De pe la Revolutie tot timpul am auzit in jurul meu formulari devenite intre timp clisee, toate indicand spre noua si brusca apartenenta a Romaniei la Europa. Am impresia ca in tot acest timp Romania putea fi comparata cu un copil pierdut si regasit dupa mult timp.

Timpul a trecut si in 2007 am intrat si in UE. Din acel moment am devenit tot mai „conectati” la Europa. De fiecare data, aceasta stare de „conectat” a insemnat cresteri de toate felurile, aplicabile la orice si in orice conditii, ca vorba aia, „ramasesem de caruta” si acum trebuia sa recuperam accelerat.

Partea ciudata apare acum, cand situatia economica devine din ce in ce mai dubioasa peste tot in lume. Scaderile sunt tot mai mari de la o zi la alta. Un ecou al acestei incetiniri economice a fost  reprezentat in unele tari europene de micsorarea consumului si in special a consumului bunurilor de lux. Astfel in Irlanda (tara care ultima data cand am verificat o ducea mult mai bine decat Romania), magazinele de lux au inceput sa se inchida si sunt inlocuite de supermarket-uri ieftine.

La noi, in acelasi timp apar tot mai multe marci de lux, fiecare cu previziuni optimiste si dorinte de crestere exponentiala. Aceste „deconectari” sunt oare benefice sau nu?

Unii vor raspunde, ca noi nu am avut pana acum asa ceva si ne trebuia, dar impotriva vine un articol din Capital, care spune ca europenii bogati nu mai cheltuie mult pe lux. Sa fie aceasta o alta „deconectare” utila?

Cred ca nu. Poate ar trebui sa mai luam si lucruri bune de la vest, si sa parasim stilul oriental-asiatic de expunere a egolului, prin opulenta si epatare.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etichete: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Lasă un răspuns

